توصیه های فنی اجرایی سقف وافل

   Admin        ﺳﻪشنبه, 01 شهریور 1401       مقالات تخصصی سقف وافل
توصیه های فنی اجرایی سقف وافل

 

توصیه سقف وافل به دلیل مزایای شگفت انگیز آن
 

آیا در مورد صفحات وافل اطلاعاتی دارید؟ یکی از فن آوری های اسلب محبوب در ساخت و ساز به دلیل مزایای منحصر به فرد آن است. وقتی اولین پروژه‌ام را با فناوری سقف وافل انجام می‌دادم، متوجه شدم افرادی که می‌گویند سقف منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد، و متوجه شدم که واقعاً چشم‌نواز است.
اسلب وافل چیست؟ سقف وافل بتنی.
این یک تخته وافل ناتمام است. در غیر این صورت، جلوه زیبایی شگفت انگیزی به سقف می دهد.

سقف وافل سقفی  است که سوراخ‌هایی در زیر آن وجود دارد و ظاهری شبیه وافل دارد. سقف وافل همچنین به عنوان یک سقف تیرچه دو طرفه ساخته شده از دنده های بتن مسلح که در دو جهت در قسمت زیرین آن قرار دارند نیز شناخته می شود. این یک سقف آجدار بتنی دو جهته است. سقف وافل بتنی یک فناوری ساختمانی است که دهانه های بزرگ را در خود جای می دهد تا از ستونی که در آن دهانه های بزرگ مورد نیاز است جلوگیری شود. این فناوری همچنین به کاهش تعداد پرتوها کمک می کند. با گزینه سقف وافل، طراح سقف می تواند انعطاف پذیری برای به حداقل رساندن تعداد تیرها را به دست آورد و در صورت لزوم می تواند با عریض کردن تیر، عمق آن را کاهش دهد. تیر در سقف یک جنبه بسیار مهم برای فضای سقف است، بنابراین اگر تیرها کمتر باشند، تداخل کمتری با سرویس ایجاد می شود. بنابراین، سقف وافل می تواند به دستیابی به ارتفاع بهینه کف کمک کند.
 
 
توصیه های فنی اجرایی سقف وافل

 

 

توصیه سقف وافل به دلیل مزایای شگفت انگیز آن.
تخته وافل
چرا تخته وافل داشته باشیم؟

صفحات وافل نسبتاً سبک تر و سفت تر از دال های مسطح همتای خود هستند و همچنین سریعتر از همتای خود ریخته می شوند. آنها همچنین 25٪ فولاد آرماتور کمتر و 35٪ بتن کمتر از دال تخت استفاده می کنند. این درصدها بسته به طراحی سقف و الزامات ساختمان در مورد استحکام دال یا ملاحظات زیبایی شناسی در معرض تغییر هستند. به همین دلیل،سقف وافل ارزان تر از همتای خود می شود. وافل ها همچنین به دلیل ماهیت سبکی که دارند، انحراف کمتری در کف دارند. کنترل ارتعاش عالی دارد و نسبتاً در برابر آتش مقاوم است. زیبایی شناسی دلپذیری را به پوشش سقف ارائه می دهد.
کجا از اسلب وافل استفاده کنیم؟
سقف وافل در جاهایی که ارتعاش مشکل ساز است بهتر است استفاده شود زیرا به عنوان یک کنترل کننده ارتعاش عمل می کند، جایی که دهانه های سقف بزرگ باید به دست آید زیرا انحراف دال را به حداقل می رساند و پایداری بالاتری به دست می آورد یا در مناطقی که تعداد ستون های کمتری مانند ساختمان های صنعتی وجود دارد. ساختمان های تجاری، فرودگاه ها، سالن های تئاتر، اداره پست، بیمارستان ها و غیره...
 
 
 مزایای سقف وافل چیست؟
این ساختمان می تواند به دهانه های بزرگتری از یک دال دست یابد. سقف می تواند تعداد ستون ها را به حداقل برساند. این می تواند بارهای بزرگتری را نسبت به سقف های مسطح همتای خود حمل کند. این یک کنترل کننده ارتعاش خوب است. اقتصادی است زیرا باعث صرفه جویی در مواد می شود. طبیعت سبک وزن، بار مرده آن کمتر از یک تخته تخت است. نفوذ عمودی از طریق وافل راحت تر از سقف مسطح است، به ویژه در هنگام نصب سرویس که نیاز به سوراخ کردن یا برش هسته سقف دارد. این یک روش ساخت سریع است. معایب دال وافل چیست؟ سقف وافل برای دال تخت ترجیح داده می شود، برای دال شیب توصیه نمی شود. صفحات وافل عمیق تر از دال های مسطح هستند که ارتفاع کف را افزایش می دهد تا سایر دال ها و عناصر سازه ای و خدمات ساختمانی را در خود جای دهد. مقدار ویژه و بیشتری از مواد قالب مورد نیاز است که می تواند بسیار گران باشد، مانند قالب صندوق یا قالب وافل که به طور کامل به سیستم قالب بندی معمولی اضافه می شود. برای جلوگیری از عوارضی مانند ترک‌های مو، اختلاف سطح وافل، شکاف‌های نامنظم بین وافل‌ها، تراز نشدن وافل‌ها و غیره، بهترین نظارت در هنگام نصب و برداشت قالب مورد نیاز است. تصاویر ساخت سقف وافل این تصویر چینش های قالب وافل را نشان می دهد. در اطراف ستون هیچ قالب وافل وجود ندارد و همانطور که در تصویر شماره 02 زیر نشان داده شده است، سر ستون تخت سقف را ایجاد می کند.